|
|
|
Walka płci / sex fight, akryl, olej, płótno, 100 x 81 cm, 2004 rok |
Stalin, akryl, olej, 100 x 81 cm, 2005 rok |
Jednorożce i dziewiczy hermafrodyta / unicorns & virgin hermaphrodite, akryl, olej, płótno, 100 x 81 cm, 2005 rok |
|
|
|
Cinéma Vérité, akryl, olej 100 x 81 cm, 2005 rok |
Las Vergas, akryl, olej 100 x 81 cm, 2005 rok |
Walka bloku z kamienicą, Fight of block with a tenement, akryl, olej, 100x81 cm, 2006 rok |
|
|
|
Słowo po słowie jest w mojej głowie / Word after word is my head, akryl, olej, 100x81 cm, 2005 rok |
Ojciec Adam Kozłowski z Tyńca / Father Adam Kozłowski from Tyniec, akryl, olej, 100x81 cm, 2006 rok |
Barbie ma 50 lat a Ken mniej / Barbie's 50 Ken less, akryl, 100x81 cm, 2006 rok |
Wilk tasmański na Polach Elizejskich / Tasmanian wolf in the Elysian fields, akryl, olej, 100x81 cm, 2006/7 rok |
Ofiara Abrahama / Abraham's sacrifice, akryl&olej 100x81 cm, 2007 rok |
Soborowi papieże / Popes council, akryl, olej, 100x81 cm, 2007 rok. |
Tekst do Wilka tasmańskiego. akryl, olej, 100x81 cm, 2006/7 rok |
Tekst do ofiary Abrahama. akryl, olej, 100x81 cm, 2006/7 rok |
Tekst do soborowych papieży. akryl, olej, 100x81 cm, 2006/7 rok |
Nie kradnij! akryl 100x81 cm, 2007 rok
Nie kradnij! Nie pożądaj! Nie patrz! Czy lepiej być sardynką leżącą bliżej blachy, czy w środku? W samym centrum wydarzeń skąpani w oliwie skropieni cytryną czekamy na wyzwolenie! Nie patrzymy! Nie pożądamy! Nie kradniemy! Czekamy na wyzwolenie! Nie kradnij! / You shall not steal! akryl 100x81 cm, 2007 rok |
Cohaesus, akryl. olej, 100x81 cm, 2007/8 rok |
Zielone światy, akryl, olej 100x81 cm, 2008 rok |
JAK SĄDZĘ.
1. Rylke jest profesjonalnym malarzem (obiekt), który zakochał się w Performance (efemera). 2. Performance moja miłość. Malarstwo moja powinność. Praca moja egzystencja. 3. Pracę, obok powinności i miłości — obiektów i efemery — traktuje serio (co nieczęsto się zdarza w schemacie: żeby „Art” — muszę „Pieniądz”). 4. Skręcił „na żywo” „występ” Kwiek/Piekarczyk, tworząc jedną z najlepszych Dokumentacji Sztuki w ogóle (o czym zapomniał. App. 39, „Nasze Kobiety”, Muzeum Narodowe, maj 1994). 5. Namalował obraz „Muzy oparte o Ministerstwo Kultury i Sztuki” (1982), który jest jednym z najlepszych obrazów Malarstwa Polskiego w całej jego historii. 6. Przynależy do tzw. „Szkoły Warszawskiej” (termin PK). 7. Jest w oryginalnym trzecim nurcie (trzecia droga): niekomercyjnym, racjonalnym, ale i irreligijnym, w Eco New Age, gdzie „wierny” może być wdzięcznym odbiorcą, gdzie przedstawienie obnaża zarówno Wroni Stan, jak i Postulaty Solidarnych Robotników czy Wielką Trójkę, gdzie wyzywa się szufladki i „correctness”, tu i teraz. Obok pookrągło-stołowego układu: Wyborcza, CSW, Zachęta (Andzi), Foksal (i ostatnio samozwańcze Muzeum Sztuki Nowoczesnej). Obok wyrzuconych z tego układu zaangażowanych liryków rewizyjnych, pansomatycznych racjonalistów krytycznych. Gdzie porykuje Wilk Tasmański (nie Diabeł). 8. Katharsis wariatem harmonizuje profesorskiego nobla. 9. Ja nie wiem czy On wierzy/nie wierzy w Boga Ojca i Jezusa Chrystusa. On nie wie, w co ja wierzę/nie wierzę, bo się mnie nigdy o to nie pytał.
17 kwietnia 2008.
Przemysław Kwiek ©. |